Zpátky na články

5 tipů, jak bojovat se spánkovým deficitem po narození dítěte

15.10.2019

Vzpomeňte si na klidné noci, kdy jste s partnerem zavřeli oči a nic vás od spánku nevyrušilo až do východu slunce. Nyní se vedle vás pravidelně probouzí vaše ratolest a problémy s pravidelným, nepřerušovaným spánkem jsou na světě.

Často na spánek nahlížíme jako na neměnný stav bezvědomí. Ve skutečnosti existují dva různé typy spánku: REM a Non-REM. Spánek REM je známý jako fáze snění.  Oproti tomu Non-REM se skládá ze čtyř fází: stavu ospalosti, usínání a dvou fází hlubokého spánku. V posledních dvou se vaše tělo nejvíce regeneruje. Cyklus REM a Non-REM spánku se v průběhu noci zopakuje asi čtyřikrát, pokud je v průběhu narušený, probudíte se ráno nejspíše nevyspalí a unavení.

U dětí je doba opakování cyklů kratší, což je také důvodem, proč se v průběhu noci častěji budí. Než se dítě dostane do pozdějšího věku a podaří se vám sladit spánek, přečtěte si našich pět tipů, jak můžete každý den bojovat se spánkovým deficitem:

  1. Společné chvíle spánku

Zapomeňte na seznam úkolů, které musíte dnes splnit. Jakmile uložíte vaše děťátko, zdřímněte si společně s ním.

  1. Trocha pohybu neuškodí

Čerstvý vzduch po ránu dělá divy a navíc pomáhá kojencům vyvinout si pravidelný cyklus spánku a bdění.

  1. Pečujte o sebe

Jako maminka se určitě často setkáváte s poznámkami, že vypadáte unaveně. Při pohledu do zrcadla, vám je jasné proč. Pleť je zašedlá, zvadlá a kruhy pod očima už nezakryje ani nejlepší korektor. Dopřejte pleti během spánku regeneraci s noční intenzivní hydratační péčí Hyalurogel Night od značky Mixa, odborníka na citlivou pleť. Tato péče byla vyvinuta pro potřeby unavené citlivé pleti se sklonem k vysušení. Její složení kombinuje sílu vyživujícího Iničkového oleje, kyseliny hyaluronové a sedmiprocentního glycerinu.

  1. Každý do svojí postele

Mazlení s miminkem je nezbytné, ale spánek by měl být vaší prioritou. Po kojení umístěte své dítě zpět do postýlky nebo kočárku a užijte si kvalitního odpočinku.

  1. Nejste na to sama

Nebojte se požádat o pomoc vaše nejbližší. Pošlete partnera na procházku s kočárkem nebo svého potomka svěřte na pár hodin do rukou prarodičů. Dožeňte ztracený spánek, dokonce i 15 minut na gauči se zavřenýma očima může být prospěšné pro tělo i mysl.

Nebojte se, únava nepotrvá navždy. Čím starší bude vaše dítě, tím delšího spánku se dočkáte. Držíme palce!

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Blahodárná síla spánku

Podívejte se na náš Instagram

zobrazit Instagram

Kosmetiku značky Mixa zakoupíte ve vybraných prodejnách